De gids is samengesteld door de specialisten van Trotter reisgidsen. Persoonlijke ervaringen maken het boek anders dan anders. Ze tonen je niet perse de gebaande paden, maar geven juist ook de tips voor de ervaren reiziger die wat extra’s wil zien. De mooie foto’s laten een fijne afwisseling zien van natuur, cultuur en mensen. De reiservaringen en foto’s zijn aangevuld met tips, websites en praktische info die je helpen om je reisplannen vorm te geven.

Tip van Reisbijbel: “Voor de mooi weer-liefhebbers staat voorin het boek een overzicht met wanneer je het beste waar naartoe kan gaan. Heel handig als je gebonden bent aan een bepaalde vakantieperiode, of om te voorkomen dat je het seizoen met tropische stormen uitkiest om naar een normaal gesproken zonovergoten gebied af te reizen.”

Het boek is net als onze site opgedeeld in werelddelen, waarna er een verdeling per land is gemaakt. Bij elk land staat eerst wat algemene info en een kaartje met de locatie van de tips. Sommige tips gelden voor het hele land, die staan dan ook niet op de kaart vermeld. Je leest over de beste plekken voor een zonsopkomst, het meest indrukwekkende museum, de leukste theehuizen, de lekkerste lokale gerechten en de bestbewaarde geheimen van de mooiste plekjes op de wereld.

De dikte van het boek deed ons reishart sneller kloppen. Maar liefst 417 pagina’s vol reistips en prachtige foto’s. De opzet van het boek is praktisch, het leest lekker en biedt een ideale inspiratiebron voor wie nog niet precies weet waar de volgende reis heen moet gaan. Bijna alle delen van de wereld komen aan bod, alleen Oceanië ontbreekt. Als liefhebber van dat gebied zeker een gemiste kans, maar met de 1200 reistips die er wél instaan, kun je echt een tijdje vooruit. Met gemiddeld 10-15 tips per land, is er ook voor de meest ervaren reiziger nog veel te ontdekken. Het boek kost 25 euro en is verkrijgbaar via o.a. bol.com.

Tip van Reisbijbel: “Gebruik de gids als inspiratiebron voor de reizen op je bucketlijst of om deze juist aan te vullen. Het is een boek waar je heerlijk in kunt bladeren en waarin je aandacht steeds door een andere bestemming of tip getrokken wordt. De echt praktische informatie ontbreekt in deze reisgids, wat in dit geval alleen maar een pluspunt is.”